Sofia Nordblad

Livet med lite extra krydda


Medicineringsdag

Idag hade jag den bästa infusionen hittills. Efter att jag suttit ca 1h och fått medicin fick jag en liten allergisk reaktion, men inget allvarligt. Det endast kittlade i halsen och i öronen. Så skötaren bestämde att vi inte skulle öka doseringshastigheten (medicinen som jag får intravenöst skall alltid höjas var halv timme, t.ex. börjar vi med en hastighet på 100ml/h sen efter en halvtimme om allt går bra så ökar man det till 150ml/h osv. Ända tills man fått all medicin) och jag fick en till allergimedicin. Efter någon timme kunde vi börja höja doseringen då jag kände mig bättre och vågade prova på att öka takten, och jag slapp hem ca 13:30. Alla tidigare medicinerings gångar har vi avbrytit medicineringen och varit tvungna att fylla på med mera kortison (får alltid kortison och ”keittosuola” innan vi börjar med medicinen) på grund av att jag fått allergisk reaktion och luftvägarna täppts till. Aldrig har det gått så smidigt förut utan ett enda uppehåll, och är väldigt tacksam för det.

Hejsvejs!



Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång